Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Visie
    • Ons Gebouw
    • Pedagogisch klimaat
    • Team
    • Schoolgids
    • Inspectie
    • Scholen op de kaart
    • Plattegronden
    • Bestuur PCSV
    • Schoolplan 2019-2023
  • Onderwijs
    • Identiteit
    • Aanbod
    • Kleutergroepen
    • Schoolbibliotheek
    • Schooltuintjes
    • Actief Burgerschap
    • Begeleiding en zorg
    • Passend Onderwijs
    • Dyslexieprotocol
    • Explorer
    • Constructor
  • Actueel
    • Nieuws
    • Agenda
  • Ouders
    • Ouderportaal
    • Ouderraad
    • Ouderbijdrage
    • Medezeggenschapsraad
    • Communicatie over uw kind
    • Oudertevredenheid
    • Klachten
    • Protocollen
  • Praktisch
    • Schooltijden
    • Vakanties en vrije dagen
    • Tussenschoolse opvang
    • Buitenschoolse opvang
    • Ziekmelden
    • Leerplicht, verlof en verzuim
    • Aanmelden
  • Contact
    • Contactgegevens
    • Contactformulier
Veilige koers
Plezier
Persoonlijke aandacht
Christelijk onderwijs

  • Ouderportaal
  • Ouderraad
  • Ouderbijdrage
  • Medezeggenschapsraad
  • Communicatie over uw kind
  • Oudertevredenheid
  • Klachten
  • Protocollen

Een klacht is een kans

De PCSV hecht aan een goede hantering van de klachtenregeling en een goede toegankelijkheid voor personen die onvrede ervaren. De PCSV ziet een klacht als een kans om de organisatie verder te verbeteren of om duidelijk te maken waar onze grenzen liggen. Daarom zullen we in eerste instantie dit intern proberen op te lossen.

Communicatie

Ondanks intenstieve communicatie met leerlingen, ouders, medewerkers, directie, stagiaires, kan er onvrede ontstaan. Problemen dienen bij voorkeur op de juiste plek en zo mogelijk laagdrempelig opgelost te worden. Dat kan vaak in goede samenspraak tussen ouder en leerkracht. PCSV hecht eraan dat zoveel mogelijk de normale wegen bewandeld worden om in goed overleg misverstanden of ongenoegen weg te nemen.

Interne contactpersoon

Binnen onze school treden mw. Saskia Delfos en mw. Lia Batenburg op als onafhankelijk aanspreekpunt. Vanuit het vertrouwen dat zij genieten geven ze ondersteuning om de zorgvuldigheid in de procedure te bewaken. Zij bespreekt met u de mogelijkheid om de externe vertrouwenspersoon in te schakelen en begeleidt dit proces. Meer informatie vindt u terug in onze schoolgids. 

Externe vertrouwenspersoon

Het bestuur van de PCSV heeft een functionaris van de GGD als externe vertrouwenspersoon aangesteld. De externe vertrouwenspersoon gaat inhoudelijk op de klacht in en gaat na of er door bemiddeling een oplossing gevonden kan worden of dat er een klacht bij de landelijke klachtencommissie moet worden ingediend. In de schoolgids staat meer informatie over de rol van de externe vertrouwenspersoon en de geheimhouding die deze persoon geniet. 

De externe vertrouwenspersoon voor onze school is te bereiken via de GGD Hollands Midden:
Secretariaat PZJ, telefoon 088 308 3342, e-mail: externevertrouwenspersoon@ggdhm.nl.    

Landelijke Klachtencommissie

De PCSV heeft zich aangesloten bij de Landelijke klachtencommissie Protestants Christelijk Onderwijs
Postbus 82324, 2508 EH Den Haag, Tel: 070 - 3861697

 

Snel naar

Leerling aanmelden

Nieuwsbrief

Schoolgids

Jaarkalender

Onze school Visie Ons Gebouw Pedagogisch klimaat Team Schoolgids Inspectie Scholen op de kaart Plattegronden Bestuur PCSV Schoolplan 2019-2023
Onderwijs Identiteit Aanbod Kleutergroepen Schoolbibliotheek Schooltuintjes Actief Burgerschap Begeleiding en zorg Passend Onderwijs Dyslexieprotocol Explorer Constructor
Actueel Nieuws Agenda
Ouders Ouderportaal Ouderraad Ouderbijdrage Medezeggenschapsraad Communicatie over uw kind Oudertevredenheid Klachten Protocollen
Praktisch Schooltijden Vakanties en vrije dagen Tussenschoolse opvang Buitenschoolse opvang Ziekmelden Leerplicht, verlof en verzuim Aanmelden
Contact Contactgegevens Contactformulier
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools