Tekstgrootte
De PCSV hecht aan een goede hantering van de klachtenregeling en een goede toegankelijkheid voor personen die onvrede ervaren. De PCSV ziet een klacht als een kans om de organisatie verder te verbeteren of om duidelijk te maken waar onze grenzen liggen. Daarom zullen we in eerste instantie dit intern proberen op te lossen.
Ondanks intenstieve communicatie met leerlingen, ouders, medewerkers, directie, stagiaires, kan er onvrede ontstaan. Problemen dienen bij voorkeur op de juiste plek en zo mogelijk laagdrempelig opgelost te worden. Dat kan vaak in goede samenspraak tussen ouder en leerkracht. PCSV hecht eraan dat zoveel mogelijk de normale wegen bewandeld worden om in goed overleg misverstanden of ongenoegen weg te nemen.
Binnen onze school treden mw. Lia Batenburg en mw. Maaike Barends op als onafhankelijk aanspreekpunten. Vanuit het vertrouwen dat zij genieten geven zij ondersteuning om de zorgvuldigheid in de procedure te bewaken. Zij bespreken met u de mogelijkheid om de externe vertrouwenspersoon in te schakelen en begeleiden dit proces. Meer informatie vindt u terug in onze schoolgids.
Het bestuur van de PCSV heeft een functionaris van de GGD als externe vertrouwenspersoon aangesteld. De externe vertrouwenspersoon gaat inhoudelijk op de klacht in en gaat na of er door bemiddeling een oplossing gevonden kan worden of dat er een klacht bij de landelijke klachtencommissie moet worden ingediend. In de schoolgids staat meer informatie over de rol van de externe vertrouwenspersoon en de geheimhouding die deze persoon geniet.
De externe vertrouwenspersoon voor onze school is te bereiken via de GGD Hollands Midden:
Secretariaat PZJ, telefoon 088 308 3342, e-mail: externevertrouwenspersoon@ggdhm.nl.
De PCSV heeft zich aangesloten bij de Landelijke klachtencommissie Protestants Christelijk Onderwijs
Postbus 82324, 2508 EH Den Haag, Tel: 070 - 3861697